Eu iubesc smoothie-urile! Pentru societatea noastră modernă, mereu pe fugă şi înconjurată de mancare procesată, bogată în calorii goale, care nu ne hrănesc, ideea de smoothie mi se pare colacul de salvare pentru cei care vor sa beneficieze de o nutriţie echilibrată, rapidă, gustoasă şi sănătoasă. Şi, desigur, vara, când de atâta căldură, nici felul preferat de mancare nu ne mai atrage, cu siguranţă, un smoothie preparat cu puţină pricepere e cea mai buna variantă de înlocuire a unei mese copioase. În afară de smoothie-urile verzi din plante medicinale şi fructe, pentru gust, mai sunt multe alte variante de smoothie care de care mai nutritive şi mai gustoase. Important e să ştim ce ne dorim de la un smoothie: să ne îmbogăţim organismul cu un nutrient în care suntem mai săraci, să beneficiem de un supliment adjuvant pentru diferite afecţiuni, să slăbim sănătos, să beneficiem de o gustare nutritivă sau de o gustare delicioasă. Vă prezint câteva rețete de smoothie pentru zilele de vară:

Fiindcă e vară şi natura ne dăruieşte atâtea plante medicinale, susţin intens smoothie-urile verzi, pe care le consider mai benefice decât orice medicament. Putem folosi ca bază pentru acest smoothie salata, pentru că e la îndemâna oricui, apoi fiecare adaugă acele plante a căror acţiune o doreşte sau a cărui gust îl preferă. Este bine ca în smoothie-ul din plante să nu adăugăm prea multe alte fructe sau legume. Combinaţiile prea variate pot provoca balonare şi flatulenţă. Putem adăuga desigur, un fel de fruct, cum ar fi: măr, portocală, lămâie sau ananas, pentru savoare. Dacă nu aveţi posibilitate să faceţi rost de prea multe plante, v-aş recomanda să vă cumpăraţi ca şi bază pentru smoothie un fel mix de vitamine, care se combină cu apă, lapte sau suc natural de fructe. Că tot vorbim de verde, eu prefer Green Meal Balance de la Life Care. E un amestec absolut natural din spanac, moringă, spirulină și orz verde, toate bio, care ne oferă o bogăţie de vitamine şi minerale. Tot la Life Care mai găsim Detox Meal Balance, pentru o bună digestie, detoxifiere, scăderea colesterolului, scăderea în greutate. De asemenea puteți lua Protein Meal Balance pentru energizare, susţinerea sănătăţii inimii şi a memoriei.

Reteta smoothie pentru zilele de vară verde Trucuri Sanatate

Un alt smoothie pentru zilele de vară, energizant şi simplu de făcut ar fi din: câteva bucăţele de sfeclă roşie, câteva de ţelină, câteva de morcov, un măr, sucul de la una sau două portocale şi apă cât doriţi. Le blenderuim bine şi ne bucurăm de gustul şi efectul lor. Sfecla are multiple beneficii: scade colesterolul, susţine sănătatea inimii, reglează tensiunea arterială, ajută în tratarea bolilor biliare, vitaminizează şi energizează. Ţelina, o minune: scade colesterolul negativ, are calorii negative, ceea ce înseamnă că organismul consumă mai multe calorii pentru a o digera decât câte calorii are ea, pe scurt ne ajută la slăbit, este un bun antiinflamator şi calmant al sistemului nervos, reduce simptomele artritei şi ale infecţiilor, ajută în cazurile de frigiditate şi impotenţă. Morcovul, ajută în menţinerea vederii, a dinţilor sănătoşi, a sănătăţii şi tinereţii pielii, îmbunătăţeşte calitatea laptelui matern. Despre măr ştim că dacă îl consumăm zilnic ţinem medicul la distanţă, menţine sănătatea şi tinereţea. Sucul de portocală ne întăreşte sistemul imunitar şi oferă smoothie-ului un gust deosebit.

Reteta de smoothie pentru zilele de vară cu sfecla rosie Trucuri Sanatate

Un smoothie pentru zilele de vară, gustos şi sănătos ar fi din: căpşuni, lapte (de vacă sau de soia, cocos, migdale – după gust) şi dacă vreţi mai dulce, puţină miere sau zahăr brun. Eventual, mai putem adăuga zmeură sau frăguţe. Are un gust cuceritor şi ne potoleşte pofta de dulciuri nesănătoase. Căpşunile ne întăresc sistemul imunitar, fiind bogate în vitamina C, ne menţin sănătatea ochilor şi tinereţea pielii, susţin digestia, fiind bogate în fibre, ne ajută în perioada prenatală, fiind bogate în acid folic.

Un alt smoothie pentru zilele de vară, delicios, energizant şi benefic digestiei obţinem din: câteva bucăţele de piersici, o linguriţă de seminţe de chia, o linguriţă de miere şi o cană de apă, pe care le blenderuim bine. Piersicile ne ajută în cazurile de anemie, constipaţie şi la scăderea în greutate. Seminţele de chia, bogate în calciu, fier, potasiu, proteine şi antioxidanţi, detoxifiază, energizează, ajută la formarea mesei musculare, ameliorează durerile articulare şi reduce foamea şi pofta de dulce.

Reteta smoothie pentru zilele de vară cu piersici Trucuri Sanatate

Încă o idee de smoothie, perfect pentru zilele caniculare de vară, este cel cu pepene roșu. Cea mai simplă rețetă de smoothie cu pepene roșu este rapidă, trebuie să amestecați în blender câteva felii de pepene, cu o linguriță de zahăr brun sau sirop de agave și gheață. Opțional, puteți adăuga câteva frunze proaspete de mentă.

În concluzie, stabiliţi-vă scopul principal al fiecărui smoothie, astfel veţi ajunge la cea mai bună reţetă pentru voi, personalizată, şi veţi primi de la natură tot ceea ce aveţi nevoie pentru un organism armonios!

Comenteaza prin Facebook

DISTRIBUIȚI