Marilena este  instructor de aerobic și cycling la clubul World Class din București, lider în industria wellness-ului autohton. Am vrut să-i aflăm trucurile pe care le folosește pentru sănătate , așa că am stat un pic de vorbă cu ea despre sport și un stil de viață sănătos. Vă invit să descoperiți mai multe în interviul de mai jos.

  1. Știu că ești antrenor certificat, nu numai o persoană activă. Care a fost motivația ta?

 Motivația mea a venit din nevoia de a fi mulțumită de corpul meu din punct de vedere estetic. Ulterior, am simțit că activitatea susținută, practicată în mod regulat, îmi aduce multe alte beneficii. Pe lângă un corp frumos definit și o postură corectă și echilibrată, activitatea fizică mi-a schimbat starea generală de sănătate. Îmbunătățirea circulației sângelui, accelerarea arderilor, detensionarea și eliberarea de stresul cotidian sunt doar câteva dintre efectele pozitive de care mă bucur zi de zi. De aici nu a mai fost decât un pas (care a durat câțiva ani) până la a deveni antrenor și a-i ajuta și îndruma pe ceilalți. 

  1. Multă lume se sperie de o prima zi de exerciții. Ce sfat ne dai pentru a deveni mișcarea un obicei, nu o corvoadă?

Cel mai greu este momentul în care trebuie să pleci spre sală (parcă se găsesc un million de alte lucruri de făcut). Trebuie să avem voință să depășim acel moment. Odată ajunși în sala de sport, sfatul meu este să comunicăm cu antrenorii de acolo sau cu persoana de la recepție pentru a ne lămuri care sunt tipurile de exerciții sau clase pe care ni le recomandă pentru început. Există o varietate de clase de unde poți alege (dans, relaxare, forță, cardio). E bine să începem progresiv, cu clase mai ușoare și pe măsură ce simțim că rezistența la efort și forța musculară cresc să trecem la clase de nivel mediu sau greu. Odată ajuns în sala de aerobic nu îți rămâne decât te deconectezi de orice grijă și să urmărești indicațiile instructorului.

  1. Ce trebuie să conțină un echipament potrivit pentru sală?

 Contrar ideilor preconcepute, nu ai nevoie de un buget mare pentru a te duce la sală. Este suficient să te echipezi cu o pereche de adidași confortabili (pe care să îi folosești numai în sală, nu și pe stradă) și haine lejere (colanți/pantaloni scurți, bustieră și tricou/maieu).

  1. Majoritatea persoanelor, inclusiv eu, avem un job full-time. Ce interval orar ne recomanzi pentru antrenamente: dimineața sau seara?

Toți avem job-uri full-time. Eu lucrez 9 ore pe zi într-o corporație, dar acest lucru nu mă împiedică să îmi păstrez rutina de antrenament. În funcție de bioritmul fiecăruia, mișcarea poate fi făcută la orice oră. Ideal ar fi să încercam să ne antrenăm la diverse ore din zi pentru a vedea când dăm cel mai bun randament. Este de evitat ca după ora 21.00, să avem antrenamente ce presupun eliberare mare de energie pentru că acest lucru va alunga somnul.

  1. Nu multă lume știe ce trebuie să mănânce înainte de un antrenament la sală sau după. Ne poți spune ce anume trebuie să consumăm și la ce interval de timp?

O regulă generală ar fi să mâncăm cam cu 2 ore înainte de antrenament și la 1-2 ore după acesta. Alimentația trebuie stabilită de fiecare individ, în funcție de scopul pe care și-l fixează fiecare (pierdere în greutate, creșterea masei musculare, tonifiere).

  1. Zilnic interacționezi cu oameni în sala de sport. Nu toți știu să facă exercițiile potrivite nevoilor lor. Care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le observi la  începători?

Este absolut normal să nu știm să executăm corect din prima și nu trebuie să ne jenăm de acest lucru. De aceea suntem noi acolo, antrenorii de aerobic și fitness, să învățam și să corectăm unde este nevoie. Totodată trebuie avut în vedere faptul că nimeni nu ia în derâdere greșelile clienților, iar ceilalți participanti la clase se concentrează  pe o execuție proprie cât mai corectă nu pe ceea ce face colegul din față/spate/ lateral.

  1. Știm că multe femei își doresc un fund bombat și un abdomen conturat. Le poți recomanda un tip de exerciții/antrenament care chiar ajută?

Toate tipurile de antrenament CHIAR ajută dacă le executăm regulat și progresiv. Imaginează-ți un fund bombat  și un abdomen plat, dar niște brațe la fel de groase precum picioarele, sau un spate cocosat…la ce ne-ar ajuta? Antrenamentele corecte includ lucrul asupra picioarelor, fesierilor, abdomenului, spatelui, pieptului, brațelor și duc la dezvoltarea unui corp armonios și puternic. E o greșeală să vrei să slăbești/ crești doar la burtă sau doar la picioare…corpul tău reacționează unitar. Poți să însă să insiști cu tonifierea sau cu creșterea musculară în anumite părți apelând la antrenamente specifice.

  1. De câte ori trebuie să facem sport pe săptămână pentru a ne atinge scopul?

E în funcție de scopul fiecăruia. Recomandarea mea ar fi să începem cu 3-4 antrenamente/ săptămână, iar apoi în funcție de necesitate să creștem frecvența, intensitatea sau durata acestora.

Interviu cu Marilena Nicoara, Antrenor World Class | Trucuri sanatate
Marilena Nicoara – Antrenor World Class Romania

Pe Marilena o puteți găsi săptămânal în cluburile WorldClass la clase de AquaGym , Pilates, Cycling, BodyPump, Bosu, Interval, dar și pe Facebook: Marilena Nicoară Aerobic Instructor.

Comenteaza prin Facebook

DISTRIBUIȚI