Nu cunosc om să nu iubească primăvara, anotimpul Învierii, al bucuriei, al posibilităţilor de noi începuturi! Şi parcă bucuria aceea e deplină când începi prin a-ţi da ţie însuţi un restart, pe care îl declanşezi cu alimentaţia potrivită și bineînțeles cu bunătățile primăverii. Natura, veselă şi înfloritoare, ne oferă numeroase plante şi alimente bogate în nutrienţi, care fac minuni în corpul nostru. Aşadar, vom vorbi despre câteva reţete culinare inspirate din oferta primăverii, pe care le-am încercat şi de care m-am bucurat pe deplin.

În topul preferinţelor, vedeta primăverii: smoothie-ul verde. Pur şi simplu îl iubesc şi nu m-aş sătura niciodată de el. Varianta scurtă de smoothie: o mână de frunze de păpădie, una de urzici şi una de măcriş, peste care adăugăm o cană de apă şi le blenderuim bine. Adăugăm puţin borş şi obţinem o super băutură acrişoară, răcoroasă cu multiple beneficii și plin de bunătăţile primăverii.
Păpădiane oferă o multitudine de vitamine: complexul B, vitamina A, C, D şi multe minerale, dintre care cele mai importante ar fi: magneziu, potasiu, fier şi zinc. Această minunată plantă ajută la o detoxifiere completă, eliminând toxinele din colon, ficat, chiar şi din sânge. Ajută la reglarea colesterolului, a tensiunii arteriale, a glicemiei şi la scăderea în greutate. Astfel, previne instalarea obezităţii, a bolilor de inimă şi a atacurilor cerebrale.
Urzica este una dintre bunătăţile primăverii pe care o prefer cel mai mult. Are atît de multe beneficii că ar merita un articol numai al ei, aşadar, menţionam doar câteva mai importante: vitaminizează, remineralizează organismul şi întăreşte imunitatea. De asemenea, ajută la eliminarea acidului uric şi al toxinelor, reglează cu deosebit succes disfuncţiile intestinale, ajută în cazul bolilor de articulaţii, fluidifică sângele şi scade glucoza din sânge.
Măcrişuleste foarte bogat un fitonutrienţi şi are şi un gust bun, acrişor. Prezintă multe vitamine şi minerale şi deşi e ştiut din popor drept medicamentul ficatului, făcând performanţă în regenerarea acestuia, mai e bun şi la: ameliorarea simptomelor de astm, îmbunătăţirea funcţionării tiroidei, îmbunătăţeşte vederea, previne apariţia calculilor renali şi a bolilor cardiovasculare şi întăreşte sistemul imunitar.

Şi dacă tot vorbim de smoothie verde, nu pot să nu vă spun, măcar pe scurt, de o variantă mai complexă, de care mă bucur din plin. Pe lângă păpădie, măcriş şi urzică, mai adăugăm: frunze de mentă, de viţă de vie, de zmeur, de căpşun, tarhon şi coada şoricelului. Eliminăm borşul şi punem în loc fructe, după gust. Eu prefer ananas, portocală sau lămâie. E absolut delicios, am avut success cu el chiar şi la copii, care de obicei se strâmbă când văd o chestie verde şi tulbure. Pe lângă toate beneficiile despre care am putea scrie o întreagă broşură, e foarte hrănitor, elimină senzaţia de foame și ajută enorm la scăderea în greutate. Plăntuţele le-am cules din grădină. Până şi culesul lor dimineaţa, mergând cu picioarele goale prin rouă, mi se pare o tehnică terapeutică, anti-stres. Dacă nu aveţi o grădină proprie în care să le cultivaţi, încercaţi în grădina cuiva apropiat sau poate chiar vă puteţi planta câteva în ghivece, în balcon. Merită!

O altă reţetă perfectă primăvara ar fi supa de lobodă. Simplă , rapidă, sănătoasă. Se taie mărunt puţină ceapă verde, se dă pe răzătoare un morcov şi un păstârnac. Toate acestea se călesc un minus într-o lingură de ulei şi două de apă. Se adaugă loboda spălată şi tăiată în dimensiunile dorite şi se adaugă cam atâta apă câtă supă dorim. Se lasă la fiert câteva minute şi se adaugă sare, piper, pătrunjel şi mărar sau alte condimente, după gust. Se poate drege cu iaurt grecesc. Eu o prefer simplă. E mâncarea perfectă pentru anotimpul cald, usoară pentru digestie, rapid de preparat, cu multimple beneficii pentru sănătate.
Loboda, una dintre bunătăţile primăverii, fiind o bună sursă de vitamina C, K, magneziu, fier, calciu, fosfor, protein, yinc, seleniu şi fibre, ne ajută la îmbunătăţirea metabolismului şi a imunităţii şi protejează sănătatea aparatului digestive şi a celui renal.

Desigur, nu am putea să nu pomenim de salatele de crudităţi, care sunt o minune în acest anotimp! Aici cu greu putem stabili o reţetă. Toate legumele sunt minunate, mai ales neprelucrate termic. Pur si simplu lăsaţi-vă imaginaţia să creeze. Ascultaţi-vă corpul! Acele legume şi alimente naturale pe care corpul vi le cere, conţin acei nutrienţi de care organismul are nevoie.
Un exemplu de astfel de salată ar fi: dăm pe răzătoarea mare un morcov, o bucată de ţelină şi una de sfeclă, tăiem puţină salată şi un castravete şi le punem într-un bol. Asta e baza de salată. După care ne putem juca cu ingredintele, adăugând diverse: uneori un ou fiert, alterori puţin pui fiert sau la cuptor, sau peşte. Alteori fasole boabe, ori năut, ori linte, roşii, etc. Adăugăm puțin ulei de măsline, sos de susan şi sos de soia. E fantastică! Usor de făcut, foarte sănătoasă, nutritivă şi oricând se poate difersifica după bunul plac. Am testat-o pe musafiri, punând ingredientele în mai multe boluri , astfel încât fiecare îşi poate crea propria variantă de salată! Cu toţii au fost mai mult decât încântaţi şi au preluat ideea.

bunătățile primăverii Trucuri Sanatate

În concluzie, îmi permit să închei cu un mic sfat: nu uitaţi să vă ascultaţi corpul şi să îl alimentaţi cu hrană adevărată, cât mai puţin prelucrată termic, ca să vă păstraţi şi sporiţi vitalitatea, energia şi sănătatea. Dați o fugă la piață și umple-ți-vă sacoșa cu bunătățile primăverii!

Descoperă mai multe rețete rapide și sănătoase.

Comenteaza prin Facebook

DISTRIBUIȚI