Mic dejun sanatos si gustos Trucuri Sanatate

Știu că sună destul de clișeic să vă spun că un mic dejun sănătos este cea mai importantă masă a zilei. Însă adevărul este că micul dejun îți oferă energia de care ai nevoie pe tot parcursul zilei. Foarte mulți sar peste această masă și puțini știu
ce alimente ar trebui consumate dimineața. Știu că sunt zile și zile, în care plecăm în grabă de acasa sau în care pur și simplu este mai greu să ne dăm jos din pat, mai ales să mai și pregătim masa. Toți avem dimineți mai grele. Însă vreau să vă spun că în aceste momente, pe mine mă ajută foarte mult micul dejun.
M-am obișnuit să mănânc în fiecare dimineață. De când a venit această schimbare, în timpul zilei mă simt mai energică, mă concentrez mai ușor la treburile pe care le am de făcut în ziua respectivă și digestia s-a îmbunătățit.
Micul dejun este primul impuls pentru metabolism. De asemenea, este un bun început pentru un stil de viață mai sănătos.
Personal, îmi pregătesc de seara micul dejun sau când nu am timp seara, mă trezesc un pic mai devreme dimineața.

5 idei de mic dejun sănătos și nutritiv

1. Cât de simplu este să prăjești o felie de pâine integrală pe care să ungi unt de arahide sau unt de migdale? Nu îți va ocupa mai mult de cinci minute din timp. Mie îmi place foarte mult și clasica felie de pâine cu unt și gem. Pe lângă acestea, adaugă câteva felii de fructe proaspete. Cel mai bine ar fi să fie fructe de sezon, dar nu este obligatoriu. Mănâncă ce fructe îți plac.

2. Budinca de chia, pentru o dimineață bogată în fibre și antioxidanți. De obicei, eu îmi pregătesc această masă de seara pentru că las semințele de chia să se hidrateze în frigider peste noapte. Într-o cană cu lapte de migdale sau lapte de cocos amestecă două linguri de semințe de chia cu o lingură de sirop de arțar și cu o jumătate de linguriță de extract de vanilie. Această combinație o vei găsi dimineață transformată intr-o budincă delicoasă și sănătoasă.
Peste aceasta poți presăra capșune, banane, stafide, afine.

3. Sandviș rapid, sănătos și slab caloric.
O felie de pâine integrala, tofu, rucola, un ou tare. Mie îmi place mult această combinație, însă tu îți poți face sandvișul pe gustul tău. Trebuie însă să ai în vedere să nu folosești pâine albă, să eviți mezelurile și să adaugi salată sau/și legume. În loc de tofu poți folosi humus sau năut, rucola o poți înlocui cu salată verde, cu avocado, cu roșii, cu ardei gras sau cu orice legumă îți place. Dacă vrei să adaugi în sandviș brânză, ai grijă să fie o brânză slabă:cottage, ricotta sau brânză proaspătă de vaci.

4. Clătite proteice, făcute rapid dintr-o banană (de preferat să fie un pic mai coaptă), 4 albușuri de ou și o lingură de unt de arahide sau de migdale. Pentru arome, poți adăuga ceea ce este pe gustul tău, scorțișoară, esență de vanilie sau de migdale. După ce aceste ingediente sunt amestecate, aluatul obținut se toarnă în tigaia încinsă. Uneori eu fac gătesc aceste clătite cu o linguriță de ulei de cocos, le dă o aromă de prăjituri 🙂 De obicei, pregătesc aceste clătite de seara, iar dimineața le improspătez cu fructe.

5. Smoothie care îți oferă energie cât pentru întreaga zi.
Adaugă în blender lapte de migdale(250 ml), o banană, jumătate de mango, baby spanac(două legături), semințe de in(2 lingurițe) și semințe de dovleac (1 lingură). Vei obține un suc mai cremos, delicios și super fresh.

Nu îți rămâne decât să încerci aceste rețete și să le combini după gusturile tale.
Începe ziua în forță cu un mic dejun sănătos, gustos și rapid 😉

Comenteaza prin Facebook

DISTRIBUIȚI