Retete lapte vegetal | Trucuri sanatate

Odata cu trecerea timpului observam ca ni se schimba gusturile si preferintele culinare. Nu este neaparat un lucru rau, dimpotriva. Schimbarile in alimentatie nu trebuie privite precum niste restrictii ireversibile, ci ca pe o sursa de mentinere a sanatatii sau un mod de viata sanatos.

Mereu mi-a placut sa consum lapte dimineata. Il mancam cu cereale, musli sau cu cacao. Se zice ca ne dobandim gusturile in locul in care am copilarit sau in care am trait o mare parte din viata. Poate de aceea avem o perspectiva diferita asupra gustului.

Cu timpul, am inceput sa experimentez si alte bucatarii, alte condimente sau alimente si ma bucuram cand descoperam ceva nou si gustos. Asa s-a intamplat si cu laptele vegetal. L-am descoperit acum cativa ani, cumparat la intamplare dintr-un supermarket. Nu stiam ce beneficii aduce organismului sau ce proprietati are. Pentru mine era doar un lapte de migdale. De atunci, am inceput sa-l folosesc in diverse combinatii: la smoothie-uri, terci de ovaz, budinca, in cafea sau servit ca atare.

Pe langa faptul ca acest lapte vegetal este bogat in nutrienti, are putini carbohidrati si nu contine grasimi animale, poate fi consumat cu usurinta de catre persoanele care au intoleranta la lactoza sau de catre persoanele care tin post.

Laptele vegetal poate fi facut din foarte multe nuci: cocos, migdale, caju, arahide, alune de padure; din seminte: susan, canepa, floarea-soarelui; din cereale: orez, ovaz, quinoa, soia.

Am ales sa va prezint 3 retete de lapte vegetal pe care le prefer si le fac cel mai des. Am ales varianta de a-mi prepara acasa laptele vegetal, deoarece se face foarte simplu, cel din comert are un pret ridicat si contine diferiti aditivi. Ca sa va faceti o idee, o cutie de lapte de cocos costa in jur de 10-12 RON, iar o nuca de cocos este in jur de 2,5 RON – 3 RON.

LAPTE DE COCOS

Ingrediente:

  • nuca de cocos ( doar miezul )
  • 800 – 1000 ml apa

Preparare:

Spargeti nuca de cocos cu un ciocan si desprindeti miezul cu varful unui cutit. Pulpa de cocos o maruntiti, o adaugati in blender impreuna cu apa si mixati. Optional, apa se poate incalzi inainte.

Filtrati continutul printr-un tifon sau o sita pentru ceai. Pulpa obtinuta o puteti folosi in compozitia diverselor prajituri raw. A rezultat un lapte vegetal delicios si usor de facut.

Se pastreaza 5 zile la frigider in borcane cu capac etans.

LAPTE DE MIGDALE

Ingrediente:

  • 200 grame de migdale crude si hidratate
  • Apa pentru hidratat + 3 cani de apa
  • 3-4 curmale hidratate ( optional )

Spalati migdalele si le puneti la hidratat intr-un bol timp de 8 ore. Cu cat sunt hidratate mai mult, cu atat laptele va iesi mai cremos.

Puneti migdalele si curmalele in blender, adaugati apa si mixati timp de 50-60 secunde.

Laptele rezultat se strecoara printr-un tifon sau un saculet special. Daca nu ti se pare prea dulce, poti adauga putina miere sau sirop de agave.

Se pastreaza la frigider pentru 3 zile in borcane/ sticle cu capac etans.

LAPTE DE OVAZ

  • cana fulgi de ovaz
  • apa pentru inmuiere + 3 cani de apa pentru preparare
  • Indulcitor: curmale hidratate, miere, sirop de agave ( optional )

Lasam fulgii de ovaz la hidratat peste noapte ( se anihileaza inhibitorii din cereale ), scurgem ovazul si il punem in blender impreuna cu apa si indulcitorii, mixand pentru 30-40 de secunde, in functie de puterea blenderului.

Strecuram laptele obtinut printr-un tifon/ strecuratoare.

Se pastreaza la frigider pentru maxim 3 zile in borcane/sticle cu capac etans.

Ati vazut cat de simplu este?

Comenteaza prin Facebook

DISTRIBUIȚI